Pazar, Aralık 20, 2009
Biraz geriye gidelim...:)
Vizeler finaller derken ertelene ertelene bugüne kadar gelen blogumuzda bugünden sonra sizlerle daha aktif bir şekilde buluşmayı istiyoruz. Aslında 2004'ten başlayıp bugünlere gelen takımımızın kısa bir özetini http://solarcar.atilim.edu.tr/ de bulabileceğiniz için fazla takılmadan 2009 yarışlarından bahsetmek istiyorum. Haziran ayıyla birlikte biten finallerin sonrasında arabanın mekanik üretiminin devam ettiği Ostim'deki Emeks'te başlayan yolculuğumuzun kısa bir özetini anlatmakla başlayalım... İlk başlarda sadece mekanik üretimin sonlanmasını bekleyen ekibimiz 1. arabanın montajına 3 Temmuz gününde:D (hafızam yanıltmıyorsa:) ) başladı. Daha sonra arabanın elektronik montajı tamamlandı ve direksiyon sisteminin yerine oturtulmasıyla arabanın ilk testleri için önümüzde bir engel kalmadı. :) Bunun gazıyla sabahın ilk ışıklarında yola çıkan takımımız 400 metre yol aldıktan sonra arabanın dönme yarı çapını ölçerken elektrik direği ve arabanın yollarının kesişeceğini tahmin edemezdik :D Tabi bunda arabanın olmayan daha doğrusu yeterince olmayan fren sisteminin etkisi büyüktü. Bu kaza nazarlık oldu ve arabanın tek kazası olarak Solar'ın tarihine geçti. Arabada oluşan küçük bir hasar dışında :D elektrik direğinde oluşan hasar konusunda bir yorum yapmaya gerek yok. Daha sonra ostimde günlerce süren testler sonucunda motor ayarları, kaliper(balataları tutan kısım)ler ve diğer elektronik aletlerin ayarlanmasından sonra arabanın son haline getirilmesi için döşemesi(golf:D) ve bunun gibi ayrıntılara önem verildi. Bu arada 2 arabanın mekanik üretimi devam ederken 2 motorumuzdan NGM'lerden 1 tanesinin motor driverının çalışmaması üzerine takımımız kaptanları ALPER CANER MERT EMRE drivera müdahale ettiler. Bu süreçte NGM'den mail yoluyla alınan bilgilerle beraber driver tamir edilmeye çalışılsa da bir sonuç alınamadı. Yarışa 2 hafta kala araçlardan birinin motoronun olmaması büyük bir sorundu, bunun üzerine ODTÜ'den alınan elektrik motoruyla beraber Japonya'dan Mitsuba marka motor sipariş edildi. Bu yıla kadar kullanılan NGM'in aksine Mitsuba'yla yeni tanışacak takımımız, motorun yarışa 1 hafta kala gelmesiyle rahat bir nefes aldı. Daralan zamanla beraber, başlaması gereken kabuk üretimi için hazırladığımız kabuktan çıkarılacak 4 kabuk için 1 haftamız kalmıştı. Karbonfiberden üretilen her bir kabuğun 1 hafta kuruma süresinin yanı sıra 1 günlük kabukta kalma süresi ve 2 arabanın montajıyla azalan sürede zamanla yarışan takımımızın, araçların boyanması vb. işlere de vakit ayırması gerekiyordu. İlk çıkan 2 kabuk 1 arabanın kabuğunu oluşturacaktı. Kabuğun araca montajı için kullanılan L profillerle birlikte sabitlenen 1 aracımız artık çadırımıza gitti. Çadırda Mithat'ın astar boya ve airbrush çalışmasıyla birlikte ilk arabamızın üretimi bitip artık test aşamasına girdi, fakat geriye kalan 2 gün sürede çıkacak kabukla yarışa gitmemiz gerekiyordu. Son gün gelip kapıyı çaldığında, günlerdir sabahlayan ekibimiz jantlar için aranılan sibobun bulunamaması üzerine bu işe yoğunlaştı fakat gelen 10 subabında uymaması üzerine jantın siboba uydurulması dışında bir seçenek kalmamıştı. Bu işin de üstesinden gelen OKTAY VE LEVENT ustanın yanısıra Bülent ve Mücahit'e de sonsuz teşekkürler. Bu yoğunlukta aracın boyanması İzmir'e kaldı ve panelleri takılıp, gelen tıra eşyaları yükleyip otobüse binen takım İzmir Pınaraşı pistinin yolunu tuttu ....:)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder